Start van de GR 131, etappe 1

30 oktober 2017 - Tahiche, Spanje

Vandaag gaan we beginnen met de GR 131, oftewel de langeafstandswandeling die op Lanzarote start en vervolgens alle Canarische Eilanden meeneemt. Hier op Lanzarote zijn er 5 etappes en wij gaan van Orzola naar Haria lopen. Met de bus naar Orzola, zodat we niet teveel hoeven te goochelen met het OV. Er is een groot netwerk alleen rijdt het niet zo regelmatig. En als er iets is wat wij niet leuk vinden, dan is het wel racen tegen de klok. Na een leuke sightseeing over het eiland komen we in Orzola aan, inmiddels is het al 11 u geweest, dus eerst maar eens koffie scoren. Vol met cafeïne beginnen we de trip. De eerste kms lopen we nog op zeeniveau, met de wind in de rug, zweten geblazen dus. Vervolgens gaan we klimmen ri de vulkaan van Corona, we hoeven niet helemaal naar de top, maar lopen er halverwege langszij. Dit is allemaal nog goed te doen, af en toe wat warm doordat er geen wind is. Schaduw is hier héél ver te zoeken. Als je dus uit wilt rusten, is een plek vol op de wind super. Echt relaxen! Tijdens de wandeling komen we niemand tegen, bij het kruisen vd wegen hooguit wat auto's en soms een verdwaalde fietser. Onderweg lunchen we met onze meegenomen broodjes en veel water en dat gaat er goed in. De route is trouwens goed aangegeven, zonder kaart hebben we de eerste etappe gehaald. In Haira aangekomen moeten we een minuut of 20 wachten op de bus, daar gaat ons terrasje ( de volgende bus komt pas 2 u later), maar gelukkig is de vakantie nog niet voorbij !

1. Anneke:
    31 oktober 2017
    Anne en Jolanda, jullie krijgen zo wandelend een heel andere blik op het eiland, geweldig lijkt me.
    Ik zou zo een dagje mee willen wandelen en heerlijk weer dus.
    Veel plezier nog!