En dan is het bijna weer voorbij...

2 april 2018 - Canhas, Portugal

De laatste paar dagen hebben we redelijk rustig doorgebracht. De 31e werd hubby 57 jr en hebben we s middags aan de kust ergens lekker gelunched en daarna een kustwandeling bij São Jorge gewandeld. Dit viel zwaar tegen na onze tocht van gisteren. De beentjes protesteerden heftig bij de dik 300 hoogtemeters die we moesten overbruggen 😛.
Eerste Paasdag was het hier ook grotendeels slecht weer, dus rustig aan de dag begonnen en een redelijk vlakke levada uitgezocht in een droge streek hier. Kostte wat moeite, maar dan heb je wel wat. Levada do Maroços. Vanuit het dorp liep je langs de terrasvormige akkers en onderweg werd wat fruit te koop aangeboden. Heerlijke gele vruchtjes, nedra's genaamd, bananen en stukjes suikerriet. Dat smaakte trouwens goed, zat heel veel vocht in wat je er als het ware uitkauwde. Op het einde zat een barretje waar we lekker een biertje met een verlaat verjaardagstaartje hebben genuttigd. Dezelfde weg weer terug naar de auto en via de lokale wegen terug naar huis. Hier werden we alsnog getrakteerd op flinke regenbuien en een plotselinge mist/laaghangende bewolking. En dan ook nog van die slimmeriken die zonder licht rijden.... Vlak voor ons dorpje zijn we nog lekker even uit eten geweest, zodat we moe maar voldaan weer thuis kwamen.
Vandaag is onze laatste dag en die wilden we toch nog even wandelend afsluiten. Aan de westkust hadden we nog niet gewandeld én ze hadden hier een mooie vlakke levada, dus op pad! Met mooi weer nog even 14 km weggetikt, mooie uitzichten over zee, vogeltjes die je wel hoorde, maar niet zag en in het plaatselijke kroegje geeindigd met een biertje voor €1,--. Hoe is het mogelijk. Net gegeten, tas inpakken en dan straks lekker koesen om morgen weer ri Hollanda te vliegen.