Heerlijk toeristje spelen

25 maart 2018 - Ponta do Sol, Portugal

Afgelopen vrijdag hebben we de wandelschoenen even in de boom gehangen. Eerst even lekker uitslapen, ontbijten op het balkon en vervolgens een bezoekje gebracht aan Funchal, de hoofdstad. Heerlijk door de oude stad gebanjerd, gelunched in het stadspark, een bezoek gebracht aan de markthallen en heerlijk veel fruit gekocht.
Zaterdag zouden we een wandeling op het schiereiland doen, en dan starten met de zonsopgang, maar helaas strooide wat regen roet in het eten, dus plannen gewijzigd. Gekeken waar het niet zou regenen en zo kwamen we uit in Porto Moniz. Hier naartoe rijden was al een lust voor het oog. Hier hebben we een mooie levadawandeling gelopen, van Lamaceiros de kloof van de Ribeira da Janela in. Schitterend, mooi vlak was deze, met twee lange tunnels waar de irrigatiekanalen ook doorheen gingen en een waterval waar je niet droog langs kwam...
Vandaag zijn we dan naar het schiereiland gegaan voor de zonsopkomst. Wekker om zes uur, vlug douchen, ontbijten in de auto en gaan. Hiervandaan toch nog gauw een uur rijden. In Ponta de São Lourenço aangekomen waren we de enige zonsopkomst bekijkers, maar ook logisch want het was redelijk bewolkt. Tocg genoten vd zonsopkomst, bakkie erbij, wie doet je wat. Daarna de route gewandeld over het schiereiland. In tegenstelling tot de rest van Madeira is dit flink vulkanisch, wel aardig begroeid met gras en hele mooie lila bloemen. Op de terugweg nog in Machico een pitstop gemaakt en even een kijkje genomen op Cabo Girão, een van de hoogste kliffen van Europa. Al met al weer leuke dagen! We vermaken ons hier prima!