Onze eerste nacht in Paramaribo

4 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Na een vertraging van een uur op Schiphol, (problemen met de bagageband en mensen die wel incheckten en niet opkwamen dagen) hebben we een voorspoedige en goed verzorgde vlucht gehad. Ik had op Schiphol gelukkig nog een appje naar onze huisbaas kunnen sturen anders hadden zij wel heeeeeel lang moeten wachten. Vervolgens in een heerlijke auto naar ons huis vervoerd. Onderweg tijdens de landing al een mooi uitzicht bij op de bush gehad en nu reden we eerst ook langs stukken bush en steeds vaker kwamen er dorpjes langs de weg. Nooitgedacht, Billington om maar wat te noemen. Er kan hier ook file ontstaan en die wordt dan de KLM file genoemd, er kwam idd ook flink wat volk uit het vliegtuig, waaronder onze actrice Susan Visser.
Na onze bagage uitgepakt te hebben, zijn we de stad even ingegaan op zoek naar een hapje avondeten. Daar de wisselkantoortjes al dicht waren, hadden we vd huisbaas even 200 surinaamse dollars gekregen zodat we een hapje konden eten. Al dwalend door donker Paramaribo al diverse "attracties" voorbij gelopen, dus dat moet toch bij licht nog makkelijker gaan. Uiteindelijk zagen we een tentje waar veel volk zat en waar je ook kon eten. Bleek dit 't Vat te zijn, een bekende uitgaanstent in Paramaribo. Heerlijk genoten van een biertje en een westerse hap en vervolgens via de Waterkant terug gelopen naar huis. Uiteraard vergezeld van de nodige zweetdruppels, na ons mooie weer is dit toch nog behoorlijk wennen.
Na een redelijke nacht gaan we nu maar eens een ontbijt scoren en een bakkie, begin een beetje te trillen :-)

1. Anneke:
    4 april 2017
    Hoi,
    Zo dus al snel hét biertje gevonden: Parbo!
  2. Ruud Niessen:
    4 april 2017
    He jongelui een mooie vakantie gewenst. We zullen jullie reisverhaal volgen . Groet uit brabant. Petra en Ruud
  3. M a de jonge:
    5 april 2017
    een fijne vakantie, geniet ervan, over 2 weken ga ik met sander naar Portugal.