Nu gaat het echt beginnen!

2 november 2016

Na een redelijke reis landen we vandaag 1 nov dan om 17.25 uur op Auckland airport. Onze heenreis was verdeeld in 3 delen. De reis naar Shanghai, een stop van 12 uur en vervolgens verder ri Auckland. Vantevoren al wat rondgekeken op internet en bleek dat je in Shanghai zonder visum 144 uur van het vliegveld af mag. Dat biedt perspectieven. Op Schiphol met selfservice ingecheckt en daar kon dat ineens maar tot Shanghai. En dus ook de bagage. Na wat rondvragen moesten we bij een balie gaan inchecken om de bagage door te labelen. Oh als dat maar goed komt... We hadden nl de vlucht bij China Eastern Airlines en de eerste vlucht was veranderd en overgenomen door KLM. Na bijna 11 uur gevlogen te hebben en niet geslapen kwamenvwe toch wel enigszins brak in Shanghai aan. Even opfrissen op het vliegveld, een heerlijke bak koffie en op weg naar de metro! Na een metrorit met hindernis ( we hadden over moeten stappen, maar dat wisten we niet en dus vertrok de metro weer terug naar het vliegveld. Ik zei het al gelijk maar doordat het geschommel Vd metro leek op over een wissel gaan dachten we daar dus aan. Op dat moment werden ineens de stations ook alleen maar in het Chinees genoemd dus na 4 haltes hadden we het pas door). Daarna ging de trip ri centrum goed. Alleen waren we meer slapend dan wakker. In het centrum ri de Yuyuan Garden gelopen en daar lekker rondgekeken. Vervolgens wat over de bazaar gestruind en bij een typisch Chinees tentje een soort van dumbling gehad. Een soort pasteitje waarbij je de inhoud met een rietje eruit slurpt. Best wel lekker. Vervolgens over The Bund gewandeld. Een promenade langs de rivier en de scheidslijn tussen het oude en nieuwe Shanghai. Erg mooi. Daarna terug naar het vliegveld, hapje gegeten en verder met deel 3 ri Auckland. Nu wel beter kunnen slapen en in Auckland aangekomen ingechecked bij Ibis hotel om eindelijk in een fatsoenlijk bed weer te slapen na een overheerlijke douche!