Op weg naar Arrecife

27 oktober 2017

Woensdagnacht om 00.23 u, Jeroen heeft ons even lekker naar het station gebracht, vertrekt onze trein ri Schiphol. Rond deze tijd is het best nog druk in de trein. Na een voorspoedige reis komen we op Schiphol aan. Bagage afgegeven en op naar security. Ik vraag nog netjes aan die knul of mijn lenzen ook uit de fototas moeten. Oh hebt u een tas met foto's? Nee, een cameratas, moeten mijn lenzen er ook uit? Nee dat hoeft niet.... Nou wel dus, gelukkig is het rustig. Ik klets nog even met deze man en komt die knul erbij. Ik: nou mijn lenzen moesten er wel uit. Oh dacht dat u uw contactlenzen bedoelde 😛. Heb nog wel een bril op mijn neus. En dan moet je nog de hele nacht werken, lol. Nu heerlijk aan de koffie bij Starbucks, wachten totdat we aan boord mogen.... Eindelijk kunnen we dan boarden, vliegen met Transavia is wel even slikken. Krappe ruimte voor je benen, geen drinken ofzo, alles moet je extra betalen, maar goed, de tickets vallen dan ook wel weer mee. Onder het genot van enkele krijsende babies/ peuters bereiken we dan toch Arrecife, helemaal gaar 😛. De bagage is er vlot, evenals onze huurauto. Een witte Fiat 500, een kek wagentje. Rond 14 u kunnen we in ons appartement, dus we hebben nog wat tijd te doden. We koersen ri Puerto del Carmen, een toeristisch plaatsje aan de kust, waar veel gedoken wordt. Hier gaan we even heerlijk van een ontbijt met koffie genieten... buiten op het terras. Wat een zaligheid. Daarna struinen we nog wat langs de kust, kijken naar alle activiteiten, terwijl wij bijna staand slapen hihi. We zien ook nog wat mooie vissen vlak voor de kust zwemmen, het water is super helder. We maken ook al wat kennis met het eiland. Rare gewaarwording hoor, kale bergen die zo opeens uit de aarde omhoogkomen. Af en toe zie je wat moestuintjes, mooi afgescheiden door rots muurtjes, die zorgen ervoor dat niet alles uitdroogd en wegwaait.
Bij het huisje aangekomen, snel spullen uitgepakt, kopje thee en even in de relaxmodus op ons terras. Daarna even boodschappen gedaan en heerlijk brood met een gezonde omelet gegeten. Genoten van een mooie zonsondergang en niet veel later ons bed opgezocht.