Aftellen, helaas, onze laatste week is ingegaan

25 november 2016 - Waitara, Nieuw-Zeeland

Donderdag 1 dec vliegen we om 22.00 u terug. Vandaag, 25 nov, vertrokken uit Stratford want de weersvoorspellingen zijn slecht. Gisteren nog een mooie wandeling gemaakt in het Mt Taranaki NP. De voorgaande dagen konden we mt Taranaki al vanuit de verte bewonderen, maar helaas, de bewolking hing erg laag dus af en toe een glimp was het enige. Je kon zien dat ze hier slecht weer hebben gehad, de route lag vol met takken etc die meegesleurd waren op hun weg naar beneden. Het was afwisselend, over stroompjes klauteren, op en neer gingen de paden, af en toe een klein watervalletje en heel veel bush. Heel mooi om te zien is dat de bomen als het ware helemaal begroeid zijn met mossen en andere soorten vegetatie. Dat gaf het een apart gezicht. Op een plateau dat we moesten overbruggen zagen we eindelijk iets meer van Mt Taranaki. Nog steeds gehuld in de wolken, maar toch meer berg. Hierna ging het redelijk steil naar beneden en na een tijdje miste ik mijn lensdop. Shit, terug naar boven werd dat dus.... Gelukkig had iemand hem zien liggen en midden op het pad gelegd zodat ik uiteindelijk met lensdop weer naar beneden ging . Op gegeven moment moesten we een soort ravijn oversteken , met jawel een swingbridge. 1 persoon tegelijk hihi. Maar dat viel heel erg mee, maar was wel mooi stukje vakwerk die brug. Op de camping lekker gekookt en gezellig met twee dames uit NZ zitten kletsen. Dat is het leuke hier vd campings. Ze hebben gemeenschappelijke keukens, dus contacten zijn zo gelegd. Bovendien hoef je zelf niet veel mee te nemen qua kookgerei. En in ons geval met zo'n auto, ook erg makkelijk als het slecht weer is.

Vandaag zijn we vanwege de slechte voorspellingen al rustig aan gaan verkassen. Via de Surf Highway zijn we langzaamaan ri Auckland aan het rijden. Nu slapen we aan de kust in waitara en is het inmiddels weer droog. In New Plymouth hebben we nog even het plaatselijke bezoekerscentrum bezocht. Mooi opgezet met allerlei info over de streek. Onderweg in een plaatselijke kroeg de lunch genoten, dus vanavond lekker makkelijk.