Langzaam rukken we op ri Auckland

28 november 2016 - Kawhia, Nieuw-Zeeland

De afgelopen dagen hebben we rustig aan wat kms ri Auckland genomen. Na Mt Taranaki NP zijn we via de Surf Highway omhoog gereden. (25/11) Helaas weinig surfers gespot omdat het ronduit slecht weer was. Onderweg was nog wel een leuke wandelroute naar de Whitecliffs, maar doordat het nog geen eb was moest dit over land en dat trok ons niet zo. Op weg terug naar de auto kwamen we 3 knulletjes tegen die gingen bodyboarden. Oh dat is wel leuk om te kijken. Ze hadden ook een klein hondje mee en die wilde ook maar wat graag het strand op. Jammer dat de stroming soms net even te sterk was. Maar het beestje was het wel gewend, want die ging zijn gangetje gewoon. Opeens zie ik wat liggen op de "strandopgang". Blijkt het een pinguïn te zijn en hij leeft ook nog. We vragen ons af of hij daar ligt te rusten of onder de olie zit (zo lijkt het net). Ik er naartoe maar als ik hem zachtjes aanraak bijt hij van zich af en zien we dat het geen olie id op zijn vacht. Ik wenk de knulletjes en vraag wat zij ervan vinden. Zij denken ook dat hij uitrust, en kan aan hen wel merken dat ze die daar ook niet dgl zien. Nadat Pingu veilig ligt trekken wij ook weer verder.

Verderop aan de kust heb je nog hele mooie rotsen die ook bij eb alleen gezien kunnen worden dus ook daar nog even langs. Hier hebben we net iets meer geluk en kunnen de Olifantenrots zien en nog hele mooie formaties. Heel even sta ik shocking klem op een rots met het water om me heen en Anne vermaakt zich prima daarbij. Gelukkig hou ik de boel droog . In waitara zoeken we een camping op. S middags lekker gelunched onderweg in een plaatselijke kroeg, dus het avondeten doen we lekker simpel.

De volgende dag ri  Waitomo Caves.(26 en 27 nov)De wereldberoemde grotten met de gloeiwormen. Het is idd een mooi fenomeen, maar wel een beetje uitgemolken. Daarna maken we nog een mooie wandelroute naar een natuurlijk gevormde tunnel en een hele mooie grot waar ik nog een paar gloeiwormen zie en stiekem nog mooier ook. Aangezien het niet echt mooi weer was hebben we voor de rest wat gerelaxed. Lekker gekookt, spelletje triominos gedaan, en een beetje de route voor de laatste dagen bekeken.

Vandaag, 28e, zijn we via mooie natuurverschijnselen ri Kawhia gereden. Eerst een mooie natuurlijk gevormde brug, daarna een hele mooie grot en als afsluiter een mooie waterval. Bij kawhia liggen vlakbij hot springs, dus wij gaan alsnog gewapend met een schep naar het strand. En verdomd, als je met je tenen in de grond wroet aan de waterlijn, dan is het op sommige plekken warm. Hier moet je dan een kuil graven en die vult zich met water van 55 gr. Helaas zijn de golven ons steeds te snel af dus onze kuil houdt niet lang stand. Maar dit is leuker dan Hot Water Beach in Coromandel. Hier zijn we maar met een paar mensen. Een apart verschijnsel.

1. Anneke:
    28 november 2016
    Hoi Anne en Jolanda,
    Ik lees: jullie krijgen er niet genoeg van van al die mooie natuurverschijnselen daar in Nieuw-Zeeland en de tijd vliegt voorbij.
    Voor je het weet zijn jullie vakantieweken alweer voorbij.
    Maar dan kunnen jullie terugkijken op een mooie vakantie!
    Een goede terugreis straks en Oan't sjins, Groetjes anneke