Forgotten World Highway

24 november 2016 - Stratford, Nieuw-Zeeland

Vanuit het Tongsriro NP rijden we via de Forgotten World Highway ri Stratford. De uitvalsbasis voor Mt Taranaki NP. Het is een schitterende route vanuit Taumarunui naar Stratford. 150 km lang, veel haarspeldbochten door veelal heuvelachtig landschap, ontstaan door vulkaanuitbarstingen, waar veel boerenbedrijven gevestigd zijn. Meest draaiend om rund- en schapenvlees. Al rijdend houden we aan onze linkerkant de vulkanen vh Tongarito NP  en soms verschijnt aan de rechterkant Mt Taranaki. Dit is de berg/ vulkaan waar in oktober j.l een nldse man gered is. Door het mooie weer kunnen we ver kijken maar net niet ver genoeg om van kust naar kust te zien. Op een gegeven moment krijgen we weer een flink stuk gravel, we rijden door Tangarakau Gorge, een prachtig stuk natuur met even verderop nog een spookstad. Ongeveer 1200 mensen tellend toen de spoorlijnen werden aangelegd, maar daarna geen droog brood meer te verdienen.

Een leuke manier jn elk geval om je van de ene naar de andere plek te verplaatsen. In stratford een camping gezocht, boodschappen gedaan en lekker met een biertje/ wijntje vh avondzonnetje genoten.