Cultuur en natuur tesamen

7 november 2016

Zondagochtend vanaf de camping naar het Waitangi Treaty Ground- museum gelopen. Hier is het verdrag tussen de Maori's en de Engelsen op 6 febr 1840 ondertekend. Sinds februari j.l is er ook een museum bij. Hier zijn veel verdragen tentoongesteld, al dan niet origineel. Verderop staat het Meeting House, waar ceremonieën gehouden worden en tegenwoordig nog gebruikt om te vergaderen. Er werd een leuke show voor de bezoekers opgevoerd. De indrukwekkend uitstekende tong mocht uiteraard niet  ontbreken.

s Middags zijn we wezen toeren. Met de autoferry van Opua naar de overkant Vd baai en vervolgens een stuk van de Old Russell Road gereden. Langs een heel mooi strand gekomen, waar Anne nog als inktvisredder optrad (of het wel/ niet just was weten we niet, maar op het strand zag hij er niet zo florissant uit). Terug via een off the road traject gegaan, dwars door de nieuw Zeelandse bush ( was een bestaande gravel road). Een heerlijk zondagsuitje . Onderweg ook nog de Siamese Kauri- tweeling gespot. Dit zijn specifieke bomen, kaarsrecht en heel oud, en inmiddels een uitstervend soort hier door de vele houtkap door o.a de Engelsen.

S Avonds heerlijk wraps gemaakt en gezellig met drie wandelaars gesproken. Zij lopen de Te Auroroa(?), een track van 3000 km van noord naar zuid. Supergaaf!

maandagochtend hebben we ons boeltje weer opgepakt en via diverse mooie stranden, watervallen en haarspeldbochten te over zijn we neergestreken in Maitai Bay, een back to basic camping maar op een hele mooie locatie. Nu het weer nog, inmiddels wel weer droog, maar er staat een behoorlijk stevige wind

1. Ruud Niessen:
    7 november 2016
    Hi Anne en Jolanda . Het is nu 22.15 uur. Guur buiten en koud. Ja dat hoort een beetje bij de aankomende tijd. Bij jullie is het toch ff anders met T shirt en blote benen. Mooie foto,s met een goed verhaal mijn complimenten about. We blijvende jullie volgen naar het vervolg verslag. Trouwens onze King en zijn ega Maxima zijn nu ook in Nieuw Zeeland . Wie weet .... We wensen jullie een mooie voortzetting en tot horens. Een groet uit het koude hollandje. Petra en Ruud.