Via Maitai Camp naar Cape Reinga

11 november 2016 - Ahipara, Nieuw-Zeeland

Na wederom een goeie nachtrust in ons basic camp, werden we de volgende dag verwelkomd door een zonnige zeer winderige dag. Eerst maar even douchen, lees koud water er de wind die overal door en langs waait, maar het scheelt weer afdrogen. Bovendien wordt je er lekker wakker van.

We gaan vandaag ri Cape Reinga, het bij a noordelijkste puntje van NZ. Met de verhuurauto mogen we niet over The 90 Mile Beach(lees strand zo'n 90 km) dis wippen we af en toe even aan bij het strand. Een prachtige route zelfs over asfalt en gravelroads. Hier waren vroeger veel Kauribossen, maar nu een droevige kale vlakte waar nu Californische dennen worden teruggeplaatst. Onderweg ook nog een stop gemaakt bij de Te Paki Sanddunes. Het Klimduin van Schoorl maar dan zo'n 2,5 x zo groot. Hier kun je vanaf boarden. Schitterend gezicht, maar het zand zit je wel overal. Dus wij zijn gewoon gaan lopen naar boven en benee. Met ook het zand overal

Vervolgens ri Cape Reinga. Wow wat een mooi uitzicht heb je daar. De vuurtoren, bordjes alle kanten Vd wereld op en zelfs de sticker van Terschelling stond erop. Hier lekker rondgewandeld, stond een halve storm en daarna ri de camping. Tapotupotu, een mooie basic aan een baai. Je vindt er allerlei mensen, jongelui, surfers, hikers en gepensioneerden. Oh en ons natuurlijk ook .

De volgende dag hebben we een mooie wandeltocht gelopen, Te Werahi Loop,19 km door het bos, de duinen, via Cape Maria van Diemen ( zo genoemd door Abel Tasman, ergens in 1640). Hier heerlijk broodje gegeten met een prachtig uitzicht en vervolgens weer door de duinen, Bush, weilanden terug naar de auto. Terug op de camping heerlijk gekookt en rozig en roodverbrand ons bedje in.

Donderdag 10 nov zijn we weer ri de meer bewoonde wereld gegaan. In Ahipara ( het begin vd 90 Mile beach) overnacht, de was gedraaid, boodschappen gedaan en lekker gerelaxed.

1. Ruud Niessen:
    11 november 2016
    Hi Jolanda en Anne

Mooi reisverslag, geef duidelijk aan waar jullie zijn. we zien graag opvolgend reisverslag. Een vriendelijk verzoek... maak een foto van de binnenzijde van jullie reis auto . Ziet er geweldig uit, de buitenzijde ruimtevaartachtig .
    Hier is het nu 19.40 uur met een koude frisse wind en vannacht zal het een enkele graad vriezen. Wij gaan hier het weekend in met de intocht van de echte Sint te Maassluis. Inclusief een witte Piet. We wensen jullie een mooie voortzetting van jullie reis , uitkijken en tot horens.

Met een Brabantse groet, Petra en Ruud.