Een dagje fietsen

9 april 2017 - Paramaribo, Suriname

Zaterdagochtend vertrokken we op de fiets ri plantages en fort Nieuw Amsterdam. Dit ligt allemaal aan de andere kant vd Suriname rivier dus eerst op pad naar Leonsberg waar we de boot naar de overkant moeten pakken. Allereerst een flink stuk door Paramaribo fietsen, het historische centrum en langzaamaan ri de buitenwijken. De fietsen fietsen goed, alleen zit het stuur niet erg vast dus dit schiet regelmatig wat naar beneden. Gelukkig niet dat ik het ineens in mijn handen heb. Op een gegevn moment moeten we naar rechts, ik kijk achterom of het kan en mijn zadel gaat ook mee naar rechts. Hilariteit alom, wat een rare gewaarwording. Je krijgt zo ook een mooie indruk hoe men hier leeft al fietsend door diverse wijken. Naarmate we de stad meer achter ons laten, althans het centrum, worden de huizen steeds groter en mooier. Uiteindelijk bereiken we het punt waar we met de boot over moeten, verder gaat de weg ook niet want we zitten bijna bij de monding bij de Atlantische Oceaan. We tillen de fietsen in de boot en nemen plaats en de overtocht kan beginnen. Heerlijk die wind op het water en lekker in de schaduw, doordat deze bootjes wel overdekt zijn. De bootsman brengt ons naar Nieuw Amsterdam, hier gaan we fort Nieuw Amsterdam bekijken.

1. Jolanda:
    9 april 2017
    Hihi half aan het dommelen in de hangmat per ongeluk het verslag verzonden. Rest volgt
  2. Ruud Niessen:
    9 april 2017
    Jongelui mooi avantuur. Dat is echt de gebruiken en men maak zich niet druk. Moet je nagaan als een surinaamse op zo,n fiets zit . Geweldig gezicht. Hihihihi. Bij melding duurt het nog eeuwig voor een reparatie. Nog en fijne voortzetting. Petra en Ruud