The day after...

15 november 2016 - Coromandel Peninsula, Nieuw-Zeeland

Zondagavond niets vermoedend gaan slapen.  Om twee uur moet ik even toiletteren en check ik mijn app even. Oh leuk denk ik, een berichtje van Marc uit Engeland. Gaat alles goed met jullie, waar zitten jullie? Er is een aardbeving geweest! Hij had het om 1 a.m gestuurd dus maar gauw teruggeappt dat we niks gemerkt hebben etc. Ik vraag nog van waar was het dan? Omgeving christchurch en een tsunami- alarm. Oh... Ik googlen maar totaal geen berichtgeving te vinden. Gelijk Jeroen en mijn broer die appte gerusygesteld dat het niet bij ons was. Weer proberen te slapen en na een uur worden we wakker gemaakt door de kampbeheerder. Er was een serieuze tsunamidreiging en of we uphill wilden gaan, asap. Natuurlijk!

Uphill stond een backpackersverblijf waar we konden wachten en schuilen. Onder het genot van heerlijke warme thee en diverse andere campinggasten hebben we afgewacht totdat het sein veilig gegeven werd. Een aantal vd backpackers waren we ri pole Bay al tegengekomen. Dit waren kiwi's en hadden familie in en rondom het getroffen gebied. Helaas hadden we totaal geen bereik daar dus contact was voor hen onmogelijk. Dan komt het allemaal nog even duidelijker binnen..... Gelukkig hebben we ons geen moment onveilig gevoeld. Rond zes uur kwam het sein veilig en hebben we nog even wat slaap gepakt. Anne had met de campbeheerder nog even get thuisbrengertje van voor naar achteren verwisseld zodat we iets veiliger de terugreis konden aanvaarden. In Coromandel was nog plek bij de garage, rond 16u konden we de auto weer ophalen en de reis vervolgen. Dachten we. Om 15 u werd ik gebeld dat de band niet gerepareerd kan worden, er was een nieuwe besteld en die komt morgen ... Ok , op naar de garage voor de auto, dat is tenslotte ons onderdak, en op zoek naar de camping. Gelijk maar maandag, wasdag gedaan. Dinsdagochtend naar de Drivers Creek Railway geweest. Een kiwi, Barry Brickley, had hier een pottenbakkers business  opgestart en km de klein vanuit de heuvels te halen, had hij zelf een spoorlijntje aangelegd. Later, onder druk vd bank, is hij toeristen gaan vervoeren en werd het rendabel. Mooie vergezichten over Hauraki Gulf, alleen door de regen iets minder ver . Nu lekker aan de koffie met een homemade pie en zo ( als het weer droog is) naar de garage en dan gauw verder met onze trip

1. Ruud Niessen:
    16 november 2016
    Goed bericht, en nu de vakantie vervolgen. Ppffff wat een constanatie . En nu voor uit met alle dingen en looks die nog komen. Kijk uit en een mooie voortzetting. Tot horens.

Petra en Ruud. Drunen 00:15 uur. 16-11- 2016.