We rijden weer met een nieuwe band!

17 november 2016

Sinds dinsdag alweer de nodige kms gemaakt. In Coromandel om 15 u bij de garage gemeld, de band was gearriveerd! Met een uurtje konden we de auto weer ophalen, wij maar ri café om weer koffie te gaan drinken, want het regende behoorlijk. Om kwart over vier konden we dan eindelijk onze reis voortzetten. We moesten het schiereiland dwars oversteken en aangezien er een nieuwe band onder zat kozen we voor weg 309. Vlgs de kaart wederom een gravelroad. Nu viel dit gelukkig mee, maar een schitterende route, ondanks de regen. Onderweg nog een mooie waterval gespot, mooie uitkijkpunten over de baai, je kon ook nog kauri- bomen scoren en verder weer volop haarspeldbochten dwars door het bos heen. Aan de andere kant vh schiereiland een camping gezicht, vlakbij Cathedral Cove. Gauw gekookt in de gemeenschappelijke keuken en daarna nog een leuk gesprek met een echtpaar uit Israël gehad. Die waren een half jaar op reis, kijk dan doe je het goed.

De volgende ochtend naar Cathedral Cove gereden, hier is in een witte kaap een prachtige, kathedraalvormige grot uitgesleten, waar je alleen bij laag water in en door kunt. De weg ernaartoe leidde ook langs leuke kleine baaitjes en aangezien we hier echt tussen de buien naartoe zijn gereden, was het zalig weer. Op het strand aangekomen was het nog niet helemaal eb, maar als je de golven in de smiezen hield kon je op blote voeten er sl langs, zonder dat je kleren zeiknat werden vh terugspattend water.

Hot water beach was de volgende stop. Helaas moesten we hier te lang wachten om onze eigen warmwaterbron op het strand tevoorschijn te graven. Het was wel een prachtig gezicht. Iedereen aan de vloedlijn een kuil graven en vervolgens de zee alles weer wegspoelen .