Etapa 2+ 3, van Haria via Teguise naar San Bartolomé. Etapa 4 naar Yazia

1 november 2017 - Tahiche, Spanje

Dinsdag hebben we etappe 2& 3 gelopen. Vanuit Haria ging het gelijk bergopwaarts maar gelukkig waren we nog fris en fruitig. Op deze etappe moesten we bijna 400 hoogtemeters maken, dus hoe eerder des te beter. Het leverde wel mooie vergezichten op. We kwamen weer bij het klif van Famara langs, nu alleen wat verder landinwaarts over de top en langzaam ri de kust. We passeerden een hele mooie kapel, Ermita de las Nieves. Hier was kortbij nog een trouwerij geweest, getuige de rijst op de grond 😉. Helaas was de kapel dicht.
Daarna passeerden we nog een onderdeel vh leger, allemaal radars in de tuin en goed afgeschermd. Daarna over de vlakte ri Teguise, langzaam dalend. Schitterende vergezichten, je zag de ruine van Castilla de(?), deze was gebouwd ter voorkoming van aanvallen van piraten. Teguise is een leuk stadje, mooie pleinen met een prachtkerk. Hier hebben we lekker gelunched met een tapasplankje. Energie opdoen voor etappe 3. Gelukkig een korte van bijna 10km en maar 90 hoogtemeters. Op weg naar San Bartolomé. Dit ging grotendeels door landbouwgebied; mais, pompoenen en zoete aardappelen werden hier veel geteeld. We zagen wel wat gewassen, maar konden het niet thuis brengen. Alles laag bij de grond, zodat de wind er niet teveel schade kan aanrichten, (lees door uitdroging). In San Bartolomé reed er een bus voorbij, die wij toevallig moesten hebben... Sprintje getrokken en zo waren we ook nog mooi op tijd thuis. Even brood gescoord bij de bakker, die ook nog heel veel andere lekkere dingen verkoopt 😉. Op naar etappe 4!

1. Ruud Niessen:
    2 november 2017
    Leuk verslag en indruk van het eiland , geniet nog aldaar wij doen het hier met ca 10 graden en een klein buitje. Mooie voortzetting gewenst.