3 en 4 nov 2016

5 november 2016 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Donderdag hebben we de omgeving van Whangarei al lopend verkend. We stonden vlakbij de watervallen aldaar en de campingbaas had verteld dat je via diverse routes in Whangarei uit kon komen. Zo gezegd, zo gedaan. Stroomopwaarts vanaf de watervallen gegaan, langs de beroemde Kauribomen, een pad langs de toppen vd bomen genomen en vervolgens een andere route opgepakt die naar een andere waterval ging. Echt grote watervallen waren het niet, resp 26,8 en 24,6 meter, maar wel mooie. Zo liep je nog op de doorgaande weg en zo liep je al in de bush. Het was bovendien heerlijk weer, dus we hebben het luie zweet ex even uit gewerkt. In het stadje lekker broodjes gehaald en die in de haven in een park lekker opgegeten. Helaas zonder biertje, want drinken in het openbaar wordt niet getolereerd ( die hebben we later wel gehad ).  Met de bus weer terug naar de camping en heerlijk met de beentjes omhoog .

We slapen best lekker in ons huisje op vier wielen. Vrijdagochtend zijn we gaan verkassen naar the Bay of Islands. Via de grote weg ongeveer 60 km, maar wij hebben de toeristische route genomen, zo zie je tenslotte ook nog wat. Onderweg heerlijk aan het strand gewandeld, geschuild in een soort grot voor een bui en daarna geklommen en geklauterd over de rotsen, op mijn teenslippertjes. Niet echt ideaal hihi, maar was ook niet het plan. Heel veel mooie vogels, planten en bloemen gezien. s Middags in Paihia aan gekomen en de campervan aan het water kunnen parkeren. We kijken uit op een afgesloten zeearm. Voor het slapengaan nog even een leuke cruise voor zaterdag geboekt. We zijn benieuwd....